Saturday, February 25, 2012

syukur...

As-Salam...sesi pertama degree sudahpun melabuhkan tirainya dengan keluarnya keputusan peperiksaan yang sangat tidak ku jangka ini..sebelum hari keputusan keluar, aku sedang menjalani peperiksaan MUET iaitu speaking...(asal skema sgt ayat aku nih..haha)..

Oklah...masa speaking tu, aku dpt tajuk "anugerah ape yg layak diberi kepada atlet sukan yg berjaya mengharumkan nama negara"..sblm exam tu, aku harap sgt aku x dpt candidates A...last2 dpt gak..adeh..so aku dpt tajuk "biasiswa belajar di luar negara"..so bile mula tu..aku x pandang lgsg muka candidates lain..aku pandang yg duk depan aku jek...haha..ape yg aku pang pung pang pung pun aku xtaw....so bile tibe je masa utk Task B, masa tu yg best...kumpulan kitorg sgt aktif smpi ble hbs waktu pun kitorg duk berdebat lg....syukur gler dpt yang aktif...kelebihan dr segi markah..hehe..

Balik je dr exam, aku trs kecut perut..yela esoknye result da nk kuar...aku plg takut exam kali ni..lg takut dr tunggu result SPM...yelah kan...first time amek exam dlm degree..subjek yg plg aku takut third language...aku amek bahasa Italy...kami kene amek byk test sblm exam tu...test pertama carry mark aku rendah, tp boleh la...test kedua, otak aku da jammed...test ketiga, mmg aku xdpt jawab lgsg...listening test aku betul semua...kiranya aku ni pendengar yg baik la..hehe...masa study week, gap masa antara study week ngan exam first aku 16 hari...so dlm masa cuti tu, lecturer aku suh dtg wat oral test....yg tu pun aku kantoi..dpt 10 mrkh je dr 30...sedih gler smpi da pasrah mmg akan repeat subjek ni....tp, yg plg best masa kene berlakon dlm bahasa italy...aku geng ngan bdk2 laki...sumpah lawak! yela kalo tgk the making tu, ntah ape yg kitorg ckp..aku saje je masukkan unsur komedi dlm movie tu..biar menarik xde la serius sgt...alhamdulillah aku diberi kepercayaan untuk direct movie ni...semuanya berjalan ngan lancar...

Aku xtdo mlm sbb nk tggu result kuar kul 12 mlm...bile tgk xde dlm email, aku trs tdo la...tp nk lelap xleh.teringat2 je..smpi aku mimpi aku fail subjek italy....pastu aku trs terjaga, bukak laptop n check email...aku x tgk subjek lain da...aku tgk result italy dl..tertera rsult C+...Ya Allah! aku menjerit smpi adik aku blg aku ngan bantal sbb bising sgt...haha..mak aku kelam kabut msuk dlm bilik sbb terkejut aku menjerit pagi2 buta...aku lulus jugak akhirnya..aku mmg target nk lulus je..sbb aku mmg xpaham lgsg pe lecturer aku ajar sem lepas..huhu..pas da tgk result italy, mata aku trs bergerak ke arah result yg laen..lg la aku terkejut...aku ni boleh la dikategorikan sbgai malas tahap ape tah..result? not bad...last2 aku smbg je tdo smbil tersenyum..hilang da sakit perut nk ke toilet...

Masa cuti ni pun aku duk pk je ape yg aku dpt nnt utk subjek italy...smpi aku msg member aku..die nasihat kat aku "kalo ko x berjaya kali ni, ko boleh wat lebih baik lagi utk masa akan dtg..ko ade lg byk sem utk berjaya..kalo ko gagal pun, ko masih ade kawan2 yg akan support ko..ko x keseorangan...aku tau ko akan lebih berjaya masa akan dtg..so chill k..." mcm ni la yg die ckp kat aku....thx kawan..i appreaciate it....sem depan aku akan mencapai target aku! pasti..yakin boleh...



p/s 3 hb ni MUET listening, writing n reading...wish me luck k...:-)

No comments: