Tuesday, May 29, 2012

SURATAN YANG TELAH DITETAPKAN...

Salam...agak lama aku x update blog ni...semuanya kerana masa, n keadaan diriku yg malas nk bukak blog ni..maybe, sbb xde pape news yg menarik untuk aku share...biarlah aku share n simpan dlm hati je....dulu aku pernah story ttg aku tanak rapat dgn sape2 especially perempuan...sbb pisang da berbuah 2 kali...tapi semuanya berubah bila DIA hadir dlm hidup ni...

Pada mulanya, kehadiran DIA hanya sebagai sahabat, n ahli dalam organisasi yg sama...masa DIA pergi interview pun aku mmg xnampak die..even kitorg gi kursus kahwin kat tempat sama pun aku x nampak die...sedangkan KAWAN LELAKI aku kata nampak je die...hurm...masa tu aku mmg xtgk org da sbb ngantok punye pasal....aku start tegur die pun masa die dipilih jd MC kt surau..masa tu br aku tegur die..sbb kesian die tggu sorg2 kat luar bilik gerakan kitorg..n aku slalu usik die sbb die gugup nk jd mc...sory AWAK..hahaha..

Dan kemuncak aku rapat ngan die masa gi Sungai Sedim, Kedah...masa tu pun kitorg mcm xkenal lg...aku wat hal aku, die wat hal die...n malam tu ade aktiviti Night Walk..semua geng2 aku dapat dgn org kenal..cuma aku je terpisah..n bile group dicombinekan, aku skali ngan die...masa tu sepanjang masa aku pegang tangan die...maybe die takut (KE AKU?)...hahahahha..xpelah...lepas mlm tu la die layan aku baik sgt...aku mula2 siyes x selesa..sbb xnak pisang berbuah byk kali..tp even aku kene gigit pacat pun, risaunya mcm ape...aku pun pelik..tp sejak tu la, aku sentiasa ke mana2 ngan die..sampai org2 kt sana kata aku ngan die kembar...hihi...n masa hari last tu, aku xtaw la nape aku rasa xnk berpisah ngan die...n bile otw blk tu, aku call die lama gler...smpi pengetua aku pun igt aku ckp ngan bf...hihi...watpe nk call bf..sebelah je kot masa tu..hehe...

Sejak hari tu la aku ngan die rapat n slalu cntct kt hp..kemuncaknya, bile die nk amek aku jd adik die...aku br nk tnye soalan yg sama kt die....jd aku pun stuju.....die da bertunang, n da nk kawin pun..so tinggal la aku ni masih solo....huhuhu *ade sape2 nk pinang aku pasni? hahaha....bile da terlampau rapat ni, aku takut...tkt kehilangan..mcm ni jgk aku gtaw KAWAN LELAKI aku....kirenye dorg ni 2 insan yg tiada pertalian darah tapi aku mmg sygkan dorg...kirenye DIA ni pengganti kakak2 aku bile kt kampus...aku da x kisah org nk ckp ape bile kitorg rapat...as long as kitorg je yg taw keadaan sbnrnye....cukuplah aku kene dgn *sape2 jela  
bile aku rapat ngan kawan dorg...fitnah mcm2, dlm blog, dlm fb....tp aku da maafkan dorg...walau susah nk lupa....hurm....


MINTA MAAF SBB DAKU DA TERMEREPEK BYK...TAPI NI LUAHAN HATI AKU...UNTUK BERCERITA, BERMONOLOG DLM NI....SAPE X SUKE, BUTANG MERAH "X" ADE KT BELAH KANAN...

selama ini, ku mencari2,
teman yang sejati,
buat menemani,
perjuagan suci...
bersyukur kini, padamu Ilahi,
teman yang dicari,
selama ini,
TELAH KU TEMUI...

*buat kawan2ku, aku akan igt trademark ni smpi bile2..
OHANA MEANS FAMILY, FAMILY MEANS ,NOBODY CAN LEAVE BEHIND, OR FORGOTTEN...:)))))))))

No comments: