Friday, August 26, 2011

kisah ttg seekor lizard!

Salam kalian....ni nk cite sket la...aku ni boleh dikategorikan sebagai penggeli cicak..walau cicak tu jaraknya bpe kilometer dr aku (nampak beno nipunye), aku akan menjerit xkira tempat...dengan keadaan fizikalnya yg kenyal tu, dpt aku bygkan betapa lembiknya bdn die..eeeeiiiii....

Yg aku nk cite ni kejadian yg br berlaku bpe hari ni...ayah aku mmg beli buah kurma utk dibuat berbuka puasa sekotak utk 2 hari...dan kurma tu diletakkan atas meja makan aku utk dimakan pada malam berikutnya..dan da jd satu kemestian utk aku, bila je dgr azan, daku akan sambar kurma dl utk dijamah...n bila aku bukak je kotak kurma tu..elok je sekor binatang ni beristirehat kt dalam tu kotak kurma tu...n bila aku nampak je binatang ni, mmg kecoh dgn jeritan aku n secara automatiknye aku da ada kt ruang tamu umah aku..cmne aku leh lepas kt sane pun aku xtaw..melompat kot...huhu....n lepas tu elok je cicak tu kuar dr dlm kotak tu..mcm xde perasaan bersalah....eeeiiii...ayah n mak aku mmg gelak habis la tgk aku mcm tu....lepas dr kejadian tu, mmg aku fobia nk makan kurma..apatah lagi ni membelinya...aku xleh la...mmg fobia dr kecik...n spesis ni mmg kdg2 taw je yg aku tkt dgn die...kemana je aku gi, mesti ade jek kelibat..hish...xtaw la nk ckp ape...fobia!!!!!!

No comments: