Saturday, July 9, 2011

Akhirnya Di Sini....

27 September
tarikh yang mungkin biasa bagi anda semua tetapi tidak bagi diriku....
27 September
tarikh yang takkan ku lupakan selamanya...
27 September
tarikh yang merenggut keupayaanku buat selamanya....
27 September
tarikh ku bersendirian menangisi liku-liku hidup...
27 September
tarikh ku keluar dari onak duri kehidupan silam....
27 September
tarikh doaku dimakbulkan Tuhan...
27 September
tarikh segalanya telah ditetakan takdirku...
27 September
tarikh segala penderitaanku berakhir...


aku adalah manusia biasa yang tidak terlepas dari melakukan kesilapan...
dan setiap kesilapan pastinya ada kemaafan..
tetapi di mana kemaafan itu?
aku mencari kemaafan itu di setiap tempat yang ku pergi...
ku jejaki kemaafan itu...
tetapi hampa....
yang ku jejaki, hanya kemaafan...
tetapi yang ku dapat...
hanyalah KEMARAHAN....
kemarahan yang tiada penghujungnya...
sampai bila kemarahan ini akan berdamping denganku...
pergilah kemarahan, kembalilah kemaafan...
sayangnya...
kemarahan masih berdamping denganku...
ibarat sudah sebati dengan darahku...
membuat semua orang benci padaku...
tolonglah...
aku tidak mahu hidup dalam dunia itu.....
dunia yang penuh dengan KEMARAHAN,KEBENCIAN....
aku dambakan dunia yang penuh dengan KEMAAFAN,KASIH SAYANG...
jika diberi peluang untuk hidup sekali lagi...
aku memilih untuk tinggal di dunia yang penuh kasih sayang...
semua penghuninya menyayangi antara satu sama lain...
tidak ada benci membenci, kemarahan di sana sini...
alangkah bahagianya...
jika aku pernah melakukan kesilapan...
maafkan aku...
hukumilah aku...
nilailah aku...
tetapi...
jangan membenci diriku...
jangan biarkan aku menangis lagi...
janganlah berprasangka buruk terhadap aku...
kerana aku adalah aku...
kasih sayang dalam diriku lebih banyak dari kebencian...
jadi janganlah biarkan kemarahan dan kebencian menguasai diriku...
hanya satu yang ku pinta...
KALIANLAH SAHABATKU...
Kalianlah sahabat yang diredhai Allah S.W.T.....
didiklah aku..tegurlah aku...
kala aku leka dengan permainan duniawi...
SAHABAT....inilah aku...
tiada dua,tiada tiga, hanya SATU....
Akhirnya Di Sini....

No comments: